Wednesday, August 24, 2011

::renungan bersama::

"sekadar buat renungan"
bru lepas bg lecture sket kat somebody..ntah la..mse bg lecture tu tbe2 rse gle2 nk nanges..aku sgt sedih dgn sikap ramai student uitm yg dh dpt pluang tp sia2 kan peluang tu..uitm nk tlg anak melayu n yg sedihnye anak2 melayu ni sndiri yg buruk2 kn uitm,jatuhkan uitm..n plg sedih ble anak2 melayu dh dpt pluang msuk blaja kat uitm,ramai yg sia-siakan pluang tu..mse blaja,dorg sibuk dating,sibuk nk bergembire dgn kwn2,mse blaja jgk nk jalan2 ke sana sini..then bile kua result n kena repeat paper or dismiss,mse tu bru nk regret gle2,bru nk pk akibat n kesan tak hrgai pluang..tp mse tu pluang tu dh takde dh..hargai peluang yg dtg tu sbb pluang takkan dtg berkali2..
aku sgt sedih sbb aku muhasabah blk rupenye aku pn almost menuju ke situ..aku main2 sem ni,tak dtg klas,ikot kn emosi la sume kan..n final dh mkin dkt,bru nk nyesal tak study btol2..tp aku mohon moga ade lg ksmptn utk aku betulkan ape yg aku dh sia-siakan..wish me luck..

No comments: