Monday, December 12, 2011

Sengsara Berpisah Hidup Lagi Sengsara Berpisah Mati


Let’s begin the story. Td ade la terbaca one little girl pnye blog, dpt link tu pn from someone kat  twitter. Tertarik sbb pengenalan blog tu mcm syok. Bce2 mmg sedih la jugak,airmata ni mengalir gak td. Reason? Sbb blog tu budak kecik tu cte sal bf dye yg dh meninggal dunia 7 nov hr tu kalo tak silap. Since that day budak tu update blog dye sal bf dye tu je,sedih sbb bce rintihan dye dlm tu btape dye sgt rindukan lelaki tu. Kesian sgt,she’s only 16 years old n dh kehilangan insan tercinta. Kalo sape2 yg bce blog aku ni perasan,aku pn always merintih merindui si ‘dye’ lepas dh kena tggl. But then bile bace blog si kecil ni,rse sgt sedih n sgt simpati,terasa mcm ‘oh,aku bertuah sket sbb aku dtgglkn tp insan itu msh tau aku rindu dye n syg dye sgt2 n possibility nk baik dgn dye ade lg’. Bygkn budak ni cmne? Laki itu telah pergi menghadap Illahi. Mcm mne nk lepas rindu,mcm mne nk bgtau sume perasaan yg dye rse tu,sbb insan tu dh takde lg.  So,dlm life aku yg huru hara ni rupenye masih ade lg insan yg lebih berat dugaan nye kan? Kepada budak kecik ni,bykkn bersabar ye dik. Allah amek dye sbb Allah sygkn dye lebih. Adk bykkn doa smga roh dye sentiasa diredhai Allah. Ok? Chill. Sdgkn berpisah hidup pn sengsara nye tak sudah,inikan berpisah mati. I wish u all the best little sista. J

No comments: