Friday, June 10, 2011

::di mana hilangnya kemanisan bicara itu::

"bila lidah bukan lagi penutur yang baik"
selama ni semua kita tau lidah ni la antara cara kita berkomunikasi kan..yela,plus minus with org yg tak bleh bckp sume tu,tp ini la stu anugerah Allah bg utk kte bersahabat,bermusuh mahupun bergurau senda dgn sesiapa je..em..kenapa ni yg jd tajuk aku?sbb lidah aku skrg bukan lg penutur yg baik bg diri aku..katenye,ramai yg tlah trluka dgn bicara2 aku,dan yang penting nye,aku tak lg jdkn lidah sbgai penutur aku krna skrg ni aku lebih suke hati aku berbicara sendiri krna itu lbh baik..dulu bile aku bertutur dan meluahkan sgla perasaan dan emosi aku,aku fkr itu la jalan terbaik spye org2 sekeliling aku faham diri aku,dan takkan melukai aku..tapi aku tersilap percaturan sbb sbnrnya itulah yg akhirnye memakan diri aku,krna lidah aku sering nye membuka segala rahsia2 aku yg menampakkan kelemahan aku sndiri di mata kau,dye dan mereka...dan akhirnye kalian menjadikan aku sbgai boneka yg ditertawakan...dan kerana itulah hati aku yg sekeping ini seringkali dijadikan mainan smpaikan drpd sekeping tp skrg ni dh jadi cebisan..dan semenjak itulah blog aku dijadikan tempat aku berbicara tntg sgla yg aku rasakan..rindunye aku pd kau,dye dan mereka,sygnye aku pd kalian,cintanye aku,malah terluka nye ht aku ni,segalanya aku kgsikan..tapi aku sering kali dilarang utk berbicara di blog sendiri yg aku ibaratkan pilihan terakhir aku ada skrg ni utk aku meluahkan segalanya selain kpda Allah...apa slh aku dilayan sebegini rupa??ye..mungkin ini la akibat drpd tuturan lidah aku yg selama ini lancar berbicara tntg ape pn..aku tak seperti kau yg sentiasa dikelilingi insan2 yg bertukar gnti yg sudi mndgr tiap patah bicara kau..dulu aku punyai kau,tapi entah sejak bila aku tak lagi punyai kau,mungkin sejak kau telah memilih utk tidak lagi mendengar bicara lidah aku ini berbanding bicara dye..dan jika kau sedar,itulah sebabnya knp saat ini aku lebih byk mendiamkan diri walau apepun yg kau dan mereka lakukan pd aku kerana lidah aku tak lagi aku benarkan utk bertutur terutamanya pd kau..dan jika kau tiba2 rindukan aku dan bicara aku,carilah aku di sini,kerana jari jemari aku sentiasa ligat berkata2 lebih lebih lagi tentang kau..

No comments: