Wednesday, November 16, 2011

Kenangan di Sebalik Lagu 'Seribu Tahun'

Hari tu tgk melodi,suddenly ade part yg dye tunjuk Imran Ajmain nyanyi lagu ‘Seribu Tahun’ utk azean irdawaty. Hati ni tbe2 rse lain sgt bile dgr lagu tu. Rupenye baru perasan yang dh lame sgt aku tak dengar lagu tu but bile pk blk,awl2 cuti sem hari sgt2 byk kali lagu tu ade men kat radio. Ntah la,ade kisah sbnrnye di sebalik lagu tu. It’s been years since kenangan tercipta dgn lagu tu. Basically lagu tu mule femes tahun 2007, I guess early 2007 kot. Lagu tu OST cte kerana cintaku saerah kalo tak silap la,tp aku tak penah tgk cte tu. At that time I’m with someone,means ‘dye’ yg selalu aku sebut. Sgt bahagia dgn dye. Awl2 kenal lagu tu pn my sis yg duk asyik dgr je,pastu tbe2 aku pn dgr la lirik dye mmg perghhh,sgt sedap n kena dgn aku. Wktu tu tgh byk dugaan melanda aku,tgh kecewa,tgh ‘sakit’ pn ye gak. So,every night aku mesti akn g masuk bilik mak aku,pstu kunci pintu,then tutup lampu,pastu aku kuar ikut beranda bilik tu nek atas bumbung. Aku slalu layan perasaan,aku tgk bulan,bintang,pastu aku rse sgt tenang je mcm tu,angin pn sepoi2 je. Slalu aku menangis sbb tingat kat ‘org2 penting’ dlm hdp aku yg sorg2 tgglkn aku. Pastu bile aku dh minat lagu tu,aku pn stat la layan perasaan smbil dgr lagu tu sorg2,n stiap kali dgr msti aku nanges sbb lagu tu sgt bermakna. Walau ape jd pn,still sggup setia tggu walau seribu tahun pn. But aku tak penah cte sal ni kat ‘dye’,aku nk dye tau aku hepy dgn dye cume aku selalu je layan prsaan ble mlm2 n tingat kenangan lame. Smpai la dh masuk ulgthun ke bpe tah hbgn ktorg,and aku nk buat surprise,aku bg lagu ni kat dye. Then bila jmpe,dye tnye nape bg lagu tu. Aku jawab,aku sgt maksudkan lirik lagu tu,walau seribu tahun pn aku tetap setia tggu dye if anything happen to our relationship. Dye sgt bhgie n terharu,slalu aku nyanyi lagu ni tuk dye. Aku ingat lagu tu dh ckup bgtau dye yg aku tanak berpisah dgn dye,tp akhirnye dye ttp tinggalkan aku jugak. So skrg ni aku sgt ‘FOBIA’ dgr lagu tu,kalo leh elak,aku elak dgr sbb aku sgt rindukan dye n kngn ktorg. But still, aku masih mksudkan mkne lirik lagu tu kat ‘dye’ smpai skrg ni. Insyaallah, selagi aku mmpu tggu dye,aku tggu dye lagi sbb hati aku tak reti dan takkan pernah reti berhenti mencintai dye.  Sorry la sape yg bce bnde ni sbb terpanjang plak,kehkeh. Mengimbau kenangan katenye.

No comments: