Saturday, November 19, 2011

Makna Mendalam di Sebalik Lagu 'Aku Pemata'- Salma Mentor 5


Hr tu dah ckp sal lagu ‘Seribu Tahun’,skang ni tbe mase lagu yg tak la lame sgt,tp takde la bru sgt. Lagu ‘Aku Permata’ by Salma mentor. Actually aku ni tak la layan sgt mentor or even akademi fantasia dh since aku dh stat blaja ni,haha. But then, aku mgkin agak ketinggalan la sbb dlm last month la bru nk TERdengar lagu Salma ni. Mule2 takde ape2 perasaan pn dgr lagu ni,tp bile dh slalu sgt dgr kat radio,ok stat suke tp tak hayati pn lirik dye lagi,ske pn sbb si salma ni nyanyi agak cam jerit2,aku lak tgh dlm mslh emosi,so lagu2 tggi cmni la yg masuk kan. Then bile dh download, asyik dgr je bru la hayati lirik dye. Perghhhhhh, memang sedap. Basically slalu nye aku tak la cpt ske lagu yg lirik takde kne mngena dgn aku directly tp lagu ni tbe2 aku minat. Sbb nye,ble dh dgr blk lirik lagu ni,mmg sgt memberi semangat la. Personally bg aku lagu ni pasal someone yg dh jatuh berkali kali and then dye bgun blk dr setiap kejatuhan dye tu utk teruskan hdp dye.

“Walau tiada tangan menghulur kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula
Tuhan, hanya engkau mengerti perjalanan hidup seorang insan”

Walaupun takde sape yg nk sokong dye di saat dye terlalu memerlukan,tp dye tetap akn berdiri hadapi semua kekecewaan dye tu sbb Allah tau ape yg dye rse and dye lalui and dye still ade Allah. Aku slame ni mcm takde smgt nk lalui kehidupan aku lagi lepas kehilangan ‘dye’, tp lately ni since aku asyik dgr je lagu ni,tbe2 mcm ade stu spirit bru yg wujud dlm dr aku utk aku bgun blk dr kekecewaan aku,dr segala kejatuhan aku ni.  So, for the time being, this is my favourite song. Enjoy for those yg tak penah tau sgt sal lagu ni. Lagu ni sgt memberi smgt for those yg ditimpa kekecewaan, yg hilang smgt,yg ‘jatuh’ and seangkatan dgnnye. Try dgr lagu ni and enjoy the lyrics, u will love it. Btw, ni cme pandangan peribadi aku je, sje ske2 nk kgsi je dgn sume. Enjoy! J

No comments: