Thursday, November 24, 2011

My Ex-Teacher - Cikgu Norlida Abdullah

22/11/2011 hr tu,i mean 2 hari lepas,besday my ex teacher. Name dye cikgu Norlida bt Abdullah. Dye dh masuk 32 tahun dh. Hr tu wish besday tak expect dye bg respon,tp tbe2 dye bls msj. Dye tanye sape aku ni,dan aku ckp ex student dye,dye tnye name sape. Aku ckp biarlah dye cume knl aku sbgai ex student dye,dye tak perlu tau sape aku pn. Reason dye stu je,aku rse mgkin merahsiakan identiti diri aku pd dye tu la kptsn yg baik sbb the last time ktorg jmpe pn hbgn ktorg tak sebaik mne pn. So,biarlah kan rhsia identiti mnjdi pilihan. Lgpon ble aku rhsiekan identiti ni bru lah leh tnye dye mcm2,anak bpe org sume la. Kalo dye tau aku fasha,mgkin dye takkan rajin membalas msj aku hr tu. So,agk gembira kat situ la kan,but still dye duk bertanya sape name aku sbb dye tak sgke ade lg student dye yg ingt besday dye n kat dye skali pun dye dh jauh. Tp smpai suda aku tak gtau sape aku,ntah la. Siyesly aku rse dye tatau aku sape tu still kptsn yg bek. Anak dye dh 3 org,sume pompuan,4 tahun,3 tahun n 1 tahun 9 bulan. Sume anak dye ade name amirah. Tu la msj paling panjang aku penah msj dgn dye since ktorg tak bek dh dlu. Actually rakan2 terdekat aku je yg tau kisah aku dgn ckgu ni,mcm mane aku dimalukan ckgu Norlida ni tp tu la,pglmn tu la menjadikan aku yg hari ni. Awal dlu mmg aku agak dendam dgn dye since aku rse aku tak sepatutnye dimalukan mcm tu skali tp bile dh masuk tahun yg ke 5 ni since kjdian tu,aku dh mule lupakan sume tu. This is me,senang memaafkan ssorg yg sgt rapat dgn aku wlau besar mne pn salah org tu kat aku. So the conclusion is aku dh maafkan ckgu tu. Kdg2 rindu tu mmg ade since mse rapat dlu mmg byk gak la kngn2 tercipta kan,n the last n only kad yg aku time dr dye tu sgt byk makna pd aku tp dh dilupuskan pn atas permintaan 'seseorang'. Sume kenangan perit tu la yg jadikan aku matang hr ni. Mula2 mmg susah sgt nk time sume yg jadi tu tp bile dh smpai ke tahap yg skrg ni bru la nmpk hikmah yg aku dpt. Thanx to u Cikgu Norlida for all the memories we've shared together. Sy sentiasa doakan yg terbaik buat ckgu walau katne pn ckgu skrg ni. I miss u ckgu. :)

No comments: